Je wilt graag aan de slag met social media maar weet niet waar je moet beginnen? Wij helpen je graag op weg!
Social Media Marketing is een breed begrip waar veel verschillende facetten onder vallen. Allereerst wordt samen met de organisatie de huidige situatie in kaart gebracht. Waar staat je organisatie op dit moment, waar wil je naartoe, en hoe kunnen sociale media hierbij ondersteunen? Aan de hand van de antwoorden op deze vragen wordt er een plan ontwikkeld. Moet er een complete social media strategie worden opgesteld, of kan het bijvoorbeeld eenvoudig in de bestaande marketing en communicatieplannen worden geïntegreerd? Aan de hand van deze strategie helpen we je organisatie met de keuze voor de juiste social media kanalen, doelgroepen, de te plaatsen content en de social media integratie in de organisatie.
Vervolgens zijn wij je partner voor het opzetten, beheren en monitoren van alle activiteiten op de bekende en nieuwe social media kanalen. Met als uiteindelijke doel om sociale media volledig te integreren in je organisatie en een zo maximaal mogelijk rendement te halen uit je investeringen en inspanningen.
Ook voor meer specifieke vraagstukken kun je bij ons terecht. Wat dacht je van een eigen applicatie of advertising-campagne om je online bereik te vergroten?
Strategie
De Social Media Strategie is de basis voor alle activiteit van de organisatie op sociale media. In de strategie wordt bepaald welke boodschap er gecommuniceerd moet worden, welke doelgroepen bereikt moeten worden en welke kanalen daarvoor ingezet gaan worden.
Setup
De Social Media Setup bestaat uit het opzetten en inrichten van de gewenste sociale media. Tevens zal er een dashboard worden ingesteld, van waaruit de verschillende sociale media beheerd kunnen worden.
Content Management
Wat voor berichten, wanneer, hoe vaak en op welke kanalen te plaatsen? Aan de hand van de BOM Contentmatrix krijg je een overzichtelijk antwoord op al deze vragen. Content Management liever (deels) uitbesteden? Dat kan ook!
Monitoring
Met Social Media Monitoring wordt de activiteit op alle kanalen continu gevolgd. Welke berichten doen het goed? Wat voor reacties krijgen we? Waar praat men over? Groeit het bereik van de accounts? Zo kan er snel geschakeld worden indien nodig.
Integratie
Om de Social Media Integratie in de organisatie te verwezenlijken stellen we in samenspraak een social media beleid op. Dit is een handboek met interne richtlijnen hoe de sociale media in de bestaande communicatie te integreren en hoe medewerkers er mee om dienen te gaan.
Trainingen
We verzorgen diverse Social Media Trainingen, over de laatste trends en ontwikkelingen of het gebruik van specifieke sociale media. Daarnaast verzorgen we op maat gemaakte Social Media Trainingen op locatie.
Adverteren
In het beginstadium is het interessant om te adverteren om publiek op te bouwen. Ook bij acties is het belangrijk dat het onder de aandacht van een groot publiek komt. Bovendien is het voor naamsbekendheid interessant om specifieke content bij nieuwe doelgroepen onder de aandacht te brengen. Adverteren kan hier heel gericht bij ondersteunen.
Facebook Apps
Een Facebook App is een ideale toevoeging voor je campagne. Via een App kun je bijvoorbeeld een actie organiseren waarbij je deelnemers kunt belonen voor hun betrokkenheid bij je merk of organisatie. In ruil voor hun deelname en kans op een prijs ontvang je waardevolle contactinformatie, zoals een e-mailadres waarmee je nog beter in contact kunt komen met je trouwe fans.