Mijn naam is Mark Naus, 24 jaar jong, en laatstejaars International Marketing student aan de Fontys Hogescholen te Venlo. Momenteel ben ik bezig met mijn afstuderen dit houdt in dat ik bij Break Out Marketing een onderzoek ga verrichten en vervolgens een adviesplan schrijf over welke stappen Break Out Marketing moet gaan zetten.
Waarom kies ik voor Break Out Marketing?
Tijdens mijn studie heb ik ervaren dat het steeds belangrijker wordt dat de offline en online marketing met elkaar verbonden is en moet zijn om een duidelijke communicatie naar de klanten en partners te voeren. Deze kanalen kunnen elkaar ook versterken, wanneer ze goed worden ingezet. Tegenwoordig kunnen bedrijven het zich al bijna niet meer permitteren om alleen offline bereikbaar te zijn. Hierdoor heb ik een bewuste keuze gemaakt voor Break Out Marketing omdat er binnen het bedrijf veel kennis is over online en social media marketing en ik hier dus nog veel kan leren.
Het onderzoek
Het onderzoek wat ik ga uitvoeren tijdens mijn afstudeerstage gaat over het online marketing gebruik onder de MKB’ers in de accountancy markt in Nederland. Wie is er verantwoordelijk voor, waarom gebruiken bedrijven juist wel of juist geen social media als communicatie kanaal? Laten ze hierdoor veel kansen liggen? Het doel van het onderzoek is om Break Out Marketing inzicht te geven in de kennis over online marketing binnen de accountancy markt. Verder is het mijn doel om de MKB’ers binnen de accountancy markt bewust te maken van de kansen en de impact die social media op hun organisatie heeft en kan hebben.
Werk naast het onderzoek
Naast het onderzoek houdt ik mij binnen Break Out Marketing bezig met social media content plaatsen, websites verbeteren en het meewerken aan nieuwe producten binnen Break Out Marketing. Hierover binnenkort meer….