De meest bekende optie om potentiële klanten te bereiken op LinkedIn is door gebruik te maken van je eigen netwerk. Connecties van mensen uit je eigen netwerk zouden wellicht geïnteresseerd kunnen zijn in jouw product of dienst en je vraagt jullie gezamenlijke connectie of hij/zij jou eens voor wil stellen. Een afspraak wordt gemaakt en je zit aan tafel.
Een zeer effectieve vorm van acquisitie, maar helaas geen onuitputtelijke bron. Niet iedereen uit jouw doelmarkt heeft een connectie met jouw netwerk, dus zullen er alternatieve methoden ingezet moeten worden om ook dit deel van je doelmarkt te bereiken.
LinkedIn Content marketing
Een begrip dat de laatste jaren sterk in opkomst is, content marketing, zou wel eens de sleutel kunnen zijn die de deur opent naar deze doelgroep. Door berichten (content) te plaatsen namens je persoonlijke LinkedIn profiel of je LinkedIn bedrijfspagina, kun jij jezelf of je bedrijf als expert in jouw markt positioneren.
De content wordt via LinkedIn verspreid in jouw netwerk. Plaats boeiende en actuele content, om betrokkenheid (engagement) bij je netwerk uit te lokken. Op die manier bereikt je boodschap een groter publiek, ook buiten je eigen netwerk. Een groter publiek is natuurlijk mooi, maar of dit ook jouw doelpubliek is dat is nog maar de vraag. Zou het niet ideaal zijn als je zelf kunt kiezen wie jouw berichten te zien krijgt?
LinkedIn Sponsored Updates
Een nog relatief jonge vorm van adverteren op LinkedIn zijn de LinkedIn Sponsored Updates. Hiermee kun je de berichten (updates) die je namens je bedrijfspagina op LinkedIn plaatst gericht op de door jouw gewenste doelgroep promoten. Zij krijgen jouw bedrijfsupdate te zien in hun overzicht met alle updates uit het eigen netwerk.
Aan de hand van diverse variabelen uit de LinkedIn profielen is de doelgroep te bepalen. Zo zou je bijvoorbeeld heel gericht je bericht kunnen promoten bij alle directiemedewerkers van een bepaalde bedrijfstak in een bepaalde regio. Om je doelgroep helemaal compleet te maken kun je ook nog variabelen als bedrijfsgrootte, het aantal dienstjaren, opleiding, leeftijd en geslacht meenemen in je targeting.
Het inzetten van gesponsorde updates op LinkedIn is voor iedereen beschikbaar, van multinational tot MKB en van A-merk tot ZZPer. Je bedrijfsupdate onder je doelgroep promoten kan al vanaf € 10 per dag. Een unieke kans die veel bedrijven verder kan helpen om nieuwe business te genereren.
Geïnteresseerd in de mogelijkheden van LinkedIn? Neem dan vrijblijvend contact met ons op om samen de LinkedIn strategie voor jouw organisatie te bepalen!